Suzuki a lansat oficial noul Swift în România – Suzuki

Logo

Suzuki a lansat oficial noul Swift în România

“Disponibil în România din luna mai, la cei 22 de dealeri Suzuki, noul Swift este disponibil cu două variante de motorizare pe benzină (1,0 l Boosterjet – 112 CP şi 1,2 l – 90 CP) şi trei niveluri de echipare Cool, Passion şi Spirit.
Noul Swift vine cu un stil complet nou şi beneficiază de o caroserie ultra uşoară pentru performanţe superioare, precum şi tehnologii de siguranţă avansate. Rezultatul este un design exterior european, completat de un interior cu un caracter sportiv şi funcţional, un model agil şi uşor de condus, ce oferă siguranţă la volan.
Preţul de pornire pentru noul Swift este de 10.350 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Cool, cu un motor de 1,2 litri (90 CP), 2WD şi cutie manuală cu 5 trepte. Începând cu nivelul de echipare Passion, noul Swift este disponibil cu ambele motorizări pe benzină (1,0 l Boosterjet – 112 CP şi 1,2 l – 90 CP) şi cu sistemul de tracţiune integrală ALLGRIP.
Pe nivelul de echipare Spirit, noul Suzuki Swift poate fi comandat fie cu cutie manuală cu 5 trepte, CVT sau automată în 6 trepte, dar şi cu sistemul tip mild hybrid SHVS.

Design inovator
Cu peste 5,3 milioane de cumpărători, modelul Swift beneficiază de o transformare menită să stimuleze simţurile potenţialilor clienţi, fără a-i afecta caracterul. Rezultatul este noul model Swift cu o prezenţă copleşitoare şi aspect impresionant.

Experienţă deosebită la volan
Noul Swift oferă o experienţă deosebită la volan datorită greutăţii sale de doar 840 kg*. Direcţia pe drumuri virajate şi stabilitatea în linie dreaptă sunt excelente. Propulsoarele evoluate asigură deopotrivă performanţe excepţionale şi un consum redus de carburant.
* Greutatea poate varia în funcţie de specificaţiile vehiculului.

Sisteme avansate de siguranţă
Noul Swift este primul model ce beneficiază de sistemul frontal avansat de detecţie Suzuki* ce imbină o cameră monoculară şi un senzor cu laser, oferind funcţii de siguranţă avansate, printre care se numără frânarea de urgenţă autonomă, avertizarea la schimbarea involuntară a benzii de rulare şi faza lungă asistată. Noul model este de asemenea dotat cu senzori milimetrici ce asigură funcţionarea sistemului cruise control adaptiv.
*Disponibil în funcţie de configuraţia vehiculului.

Dimensiuni inteligente
Noul model Swift este mai scurt cu 10 mm faţă de versiunea curentă Swift, în timp ce ampatamentul este cu 20 mm mai lung, oferind astfel mai mult spaţiu interior, ce se materializează într-un spaţiu pentru bagaje de 254 de litri, cu 54 de litri mai mult decât versiunea actuală. Noul Swift este cu 15 mm mai scund şi 40 mm mai lat.

Noul Swift în cifre
Noul Swift beneficiază de câteva evoluţii revoluţionare faţă de predecesorul său. Iată doar câteva dintre acestea:
• Greutatea caroseriei scăzută cu 120 kg*
• Motor DUALJET cu 5% mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil
• Cu 3% mai silenţios
• Cu 8% mai aerodinamic
• Raza de bracare cu 0,4 m mai mică
• Spaţiul la cap vertical şi lateral superior cu 23 mm pentru pasagerii spate
• Spaţiu central cu 20 mm mai mare pentru locurile faţă
• Spaţiu pentru bagaje cu 25% mai mare.
*Greutatea poate varia în funcţie de specificaţiile vehiculului.

Un design inovator
Design exterior

Printre elementele de design care au suferit transformări se numără liniile bine conturate, montanţii A ascunşi şi farurile faţă – spate verticale. Pentru a crea mai multă emoţie şi a oferi senzaţia de forţă şi stabilitate, caroseria este mai scurtă, mai joasă şi mai lată, în timp ce grila frontală largă şi agresivă împreună cu liniile pline de caracter ale aripilor exprimă putere.
Impresia de centru de greutate coborât este întreţinută şi de montanţii ascunşi care creează impresia unui plafon plutitor. Mânerele portierelor spate, plasate în montanţi, adaugă stil şi un aer sportiv modelului, în timp ce blocurile optice spate dotate cu LED îi conferă un aspect high-tech.

Alte elemente de design exterior:
• Faruri cu LED cu rame elegante şi lumini de poziţie cu LED ce întăresc impresia de tehnologie avansată
• Faruri spate cu ghidaj luminos şi lentile interioare, precum şi stopuri cu LED
• Lumini de însoţire la părăsirea vehiculului care au şi funcţia de ghidare către vehicul
• Şapte culori de caroserie, printre care 2 nuanţe vii şi puternice “Burning Red Pearl Metallic” şi “Speedy Blue Metallic”, precum şi patru combinaţii bi-ton
• Jante de aliaj de 16 inch şi jante de oţel de 15 inch cu capace
Design interior
Planşa de bord de mari dimensiuni accentuează senzaţia de rapiditate şi eficienţă, în timp ce accentele curajoase şi sofisticate de alb şi crom satinat din habitaclu completează nuanţele generale de negru pentru a crea un spaţiu interior puternic contrastant. Ceasurile de bord au fie o culoare, fie sunt monochrome, cu un LCD în centru, cu un ceas de temperatură a apei langa unul dintre cele doua indicatoare principale şi un ceas pentru nivelul combustibilului în interiorul celeilalte, sau a unui segment de afişare,
Alte elemente de design interior:
• Consolă centrală înclinată la 5 grade către şofer
• Volanul în forma literei D
• Scaune faţă cu formă şi poziţie optimizate, şi protecţii laterale
• Un ecran TFT LCD color de 4,2 inch ce afişează informaţii despre starea vehiculului şi performanţe
• Un ecran tactil de 7 inch cu funcţie bluetooth pentru conectarea telefonului mobil cu funcţie SLDA care permite conectarea şi operarea telefonului mobil inteligent prin Apple CarPlay, Android Auto™ sau MirrorLink™, precum şi port USB compatibil MP3/WMA/ACC şi slot SD card
• Panou de comandă pentru sistemul de aer contiţionat iluminat cu LED

Noul Swift: caracteristicile unui design inovator
Evoluţie curajoasă a caracteristicilor aflate în ADN-ul modelului Swift

Dezvoltarea noului design exterior al modelului Swift s-a bazat pe o evoluţie curajoasă a caracteristicilor aflate în ADN-ul modelului Swift. În timp ce s-au depus eforturi pentru a menţine caracteristicile de design specifice modelului Swift, elementele ce trebuiau actualizate au fost transformate într-un stil inovator. O siluetă joasă, o parte frontală cu forme fluide şi linii pline de caracter şi emoţie se îmbină armonios cu celelalte elemente de design, rezultând un stil rafinat, debordând de dinamism, perfect adaptat caracterului modelului Swift.

Patru evoluţii la interior
Evoluţia curajoasă a caracteristicilor ADN-ului modelului Swift se regăseşte şi în design-ul interior, urmărind 4 direcţii importante: 1) “Sportivitatea”, 2) “Calitate superioară”, 3) “Tehnologie avansată” şi 4) “Facilitate în utilizare”. În perfect acord cu exteriorul, interiorul oferă un spaţiu cu un design îndrăzneţ, ce face apel la emoţiile pasagerilor.

Caracter dinamic transmis prin culori şi calitate
Au fost dezvoltate două nuanţe noi de roşu şi albastru, care să sublinieze ideea de dinamism, prin strălucire şi forţă, pentru a evidenţia silueta puternică a noului Swift. La interior, a fost conceput un spaţiu ce lasă impresia de calitate superioară, prin inserarea unor motive metalizate şi folosirea unor materiale ce oferă o senzaţie deosebită prin texturi şi suprapuneri.

Experienţă deosebită la volan
Platforma de nouă generaţie HEARTECT

Noul Swift se bazează pe platforma de nouă generaţie “HEARTECT”, care oferă performanţe mult îmbunătăţite, fiind construită din materiale foarte uşoare şi extrem de rigide. O revizuire completă a structurii inferioare şi a dispunerii diferitelor componente a dus la folosirea unui cadru foarte rigid, cu o formă uşor curbată, care ajută la o dispersare mai bună a energiei care a dus astfel la creşterea siguranţei în cazul unei coliziuni.

În plus, aceasta a dus la o reducere a ranforsărilor, ceea ce face ca masa proprie a maşinii să fie de doar 840 kg*, cu 120 kg mai puţin decât la modelul Swift actual, contribuind astfel la reducerea consumului de combustibil, dar oferind şi un comportament mult îmbunătăţit al vehicului la rulare, virare şi frânare.
De asemenea, optimizarea planşeului împreună cu componentele care sunt ataşate pentru a forma un tot unitar (mai degrabă decât să se concentreze pe optimizarea parţială a componentelor individuale) reduce zgomotul şi vibraţiile, oferind astfel tuturor pasagerilor un confort sporit.
*Greutatea variază în funcţie de specificaţiile complete ale maşinii

O suspensie nouă pentru stabilitate şi confort excelente
O suspensie complet nouă, mai uşoară şi mai rigidă, oferă o direcţie cu un răspuns prompt, fiind în acelaşi timp şi foarte confortabilă. Noul mod de prindere al suspensiei duce la îmbunătăţirea performanţelor rutiere, dar contribuie şi la reducerea consumului de combustibil. Comparativ cu modelul actual, noul Swift are un comportament rutier mult îmbunătăţit, iar răspunsul direcţiei în momentul virării este mult mai prompt.

Noul Swift: Testat şi pe drumurile din Europa
Pentru a oferi clienţilor ceea ce îşi doresc, Suzuki a înţeles că nu va fi suficient să conceapă şi să dezvolte noul Swift doar în Japonia. Astfel, o echipă specială a venit în Europa pentru a definitiva setările şi a rafina imaginea noului model.
Testarea şasiului, partea care contribuie cel mai mult la evoluţia noului Swift, a început în luna ianuarie 2016, pe drumurile din Marea Britanie şi Germania. Pe distanţa a peste 10.000 km, echipa a testat 90 de prototipuri de suspensie pentru a putea oferi clienţilor o suspensie suplă şi agilă pe drumuri similare cu cele din Marea Britanie, care să ofere şi o stabilitate bună şi confort pe drumurile rapide, cum sunt autostrăzile din Germania.
Motoarele, inclusiv cele care dispun de sistemul hibrid de tip mild, au fost testate şi ele în condiţii extreme, de la temperaturile de sub zero grade în Suedia, la temperaturile ridicate din Spania. În plus, comportamentul maşinii şi al sistemelor de asistenţă pe drumuri în urcare sau coborâre a fost testat pe drumurile solicitante din Alpi.
Aceste teste şi modificările aduse în urma datelor adunate, bazate pe comportamentul rutier pe drumurile din Europa, la şasiu, suspensie şi motoare, au jucat un rol esenţial în dezvoltarea noului Swift, care oferă astfel performanţe şi un comportament la drum excelente.

MOTORIZĂRI
1,0 BOOSTERJET, turbo, cu injecţie directă

Motorul 1,0 BOOSTERJET pe benzină oferă atât un consum redus de combustibil, cât şi performanţe rutiere excelente. Modul de amplasare şi sistemul cu injecţie directă contribuie la un consum scăzut de combustibil, în timp ce turbo compresorul oferă acelaşi cuplu dintr-un motor de 1 litru ca şi un motor aspirat de 1,7 – 1,8 litri. Chiar dacă vine cu un nivel ridicat de putere, zgomotul şi vibraţiile sunt reduse, datorită unei rigidităţi mărite a şasiului. Motorul oferă performanţe optime în
toate condiţiile, de la mersul prin oraş la mersul sportiv.

1,2 DUALJET
Noul Swift este disponibil şi cu motorul 1,2 DUALJET pe benzină, reînnoit cu cilindri mai compacţi pentru o rată mai mare de compresie şi echipat cu sistemul EGR (de recirculare a gazelor de eşapament), cu injecţie dublă, care combinate cu celelate îmbunătăţiri aduce o economie de 5% în ceea ce priveşte consumul de combustibil, comparativ cu acelaşi motor folosit de actualul model Swift.

Cutie manuală cu 5 trepte, CVT şi automată în 6 trepte*
O cutie manuală cu 5 trepte oferă un raport optim pentru fiecare motor şi tren de rulare, pentru a obţine cel mai bun raport în ceea ce priveşte consumul de combustibil şi performanţele maşinii. Versiunea utilizată cu motorul de 1,0 litri oferă şoferului o senzaţie mai sportivă la schimbarea treptelor de viteză. De asemenea, este disponibilă şi o transmise CVT care a fost îmbunătăţită pentru un rulaj fără şocuri, precum şi o cutie automată în 6 trepte cu un raport de transmisie mai mare.

Sistem uşor şi compact de tip mild hybrid SHVS *
Sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un sistem hibrid de tip “mild”, dezvoltat de Suzuki, care foloseşte un starter generator integrat (ISG – integrated starter generator), ce asistă motorul termic în timpul accelerărilor şi permite recuperarea energiei în timpul frânărilor. Sistemul ISG este folosit în locul unui alternator convenţional pentru că ISG regenerează electricitatea mult mai eficient. De asemenea, sporeşte eficienţa de regenerare a energiei, detectând forţa de apăsare a frânelor, amplificând în consecinţă cantitatea de energie generată. Folosind energia stocată, funcţia motorului electric din ISG îmbunătăţeşte consumul de combustibil, asistând parţial motorul termic, oferind cantitatea suplimentară de energie necesară în momentele de consum maxim, la plecarea de pe loc sau în timpul accelerărilor puternice.
Sistemul SHVS este pe motorizarea 1,0 BOOSTERJET.
În plus, bateria litiu-ion de 12 volţi are o durată lungă de viaţă şi o eficienţă excelentă în ceea ce priveşte regenerarea de energie. Această baterie furnizează energie şi pentru componente electrice precum cele din motor, diverşi senzori care colectează informaţii de la motor şi sistemul audio.

Alte îmbunătăţiri
– Nivelul de zgomot şi vibraţii (NVH) a fost redus prin dezvoltarea unei platforme mai rigide şi a folosirii unor materiale cu un grad mai mare de absorbţie a vibraţilor şi care izolează mai eficient. Nivelul de zgomot perceput la interior a scăzut cu 3%, comparativ cu versiunea actuală a modelului Swift.
– Performanţe aerodinamice îmbunătăţite cu 8% în ceea ce priveşte rezistenţa la vânt, comparativ cu modelul actual.
– O rază de bracaj de 4,8 m, cu 0,4 m mai mică decât cea a modelului actual.
*Disponibil în funcţie de nivelul de echipare şi configurare al modelului ales

Sisteme de siguranţă avansate
Dual Sensor Brake Support (DSBS)

Sistemul avansat de senzori frontali furnizează informaţii utile mai multor sisteme de siguranţă avansate, printre care DSBS (sistemul de asistenţă la frânare cu dublu senzor)*. Dacă sistemul determină că există riscul unei coliziuni cu un obstacol frontal, acesta emite un semnal sonor şi o avertizare vizuală. Dacă există un risc ridicat de coliziune cu un obstacol frontal şi şoferul frânează de urgenţă, sistemul acţionează funcţia de asistenţă la frânarea de urgenţă, multiplicând forţa de frânare. Dacă riscul de coliziune creşte şi mai mult, sistemul aplică o forţă automată de frânare puternică în efortul de a evita impactul sau de a reduce daunele acestuia.
*Fiecare funcţie acţionează în diferite condiţii de viteză a vehiculului.

Avertizare la schimbarea involuntară a benzii de rulare
La o viteză de 60 km/h şi superioară, funcţia de avertizare la schimbarea involuntară a benzii de rulare intervine intuind traiectoria vehiculului şi emiţând semnale prin vibraţii în volan pentru a-l alerta pe şofer.

Weaving alert function
La o viteză de 60 km/h şi superioară, această funcţie calculează un model de rulare, emiţând alerte audio şi vizuale în cazul în care vehiculul se abate de la direcţia rectilinie de mers datorită somnolenţei şoferului sau altor cauze.

Asistenţă pentru faza lungă
La o viteză de 40 km/h şi superioară, funcţia de asistenţă pentru faza lungă comută automat între “High” şi “Low”, în funcţie de vehiculele detectate în raza luminoasă.

Cruise control adaptiv
Atunci când sistemul de cruise control adaptiv identifică, cu ajutorul senzorilor cu undă milimetrică prezenţa unui vehicul în faţă, păstrează automat distanţa optimă faţă de acesta, în funcţie de setarea aleasă. Atunci când nu detectează vehicul în faţă, sistemul menţine viteza (între 40 km/h şi 160 km/h) setată de şofer.

Alte tehnologii de siguranţă (disponbile în funcţie de configuraţia vehiculului):
• Radar Brake Support
• Sistem de control al vehiculului pe pantă
• Semnal automat în cazul frânării de urgenţă
• Program de Control Electronic al Stabilităţii
• Sistem de monitorizare a presiunii aerului în anvelope
• Caroserie cu tehnologie TECT de absorbţie a impactului
• 6 airbag-uri SRS
• Sistem de protecţie a pietonilor în cazul unui impact

Dimensiuni inteligente
Scaune mai spaţioase şi confortabile

Coborârea poziţiei la volan oferă acum suficient spaţiu pentru cap (aceleaşi dimensiuni ca la modelul anterior pentru scaunele din faţă) şi cu 23 mm mai mult spaţiu vertical şi lateral pentru scaunele din spate. Scaunele din faţă au fost mutate cu 10 mm spre exterior, distanţa dintre ele faţă de consola centrală fiind acum de 20 mm.

Portbagaj cu o capacitate mărită
Noul Swift are un portbagaj de 265 litri*, ceea ce înseamnă o creştere cu peste 25% faţă de vechiul Swift. Noul Swift are un portbagaj mai mare cu 54 de litri faţă de versiunea anterioară, mai lung cu 75 mm şi a fost optimizat până în cele mai mici detalii pentru a creşte capacitatea de stocare, fără a compromite însă designul exterior.
*Măsurători efectuate conform metodei utilizate de Asociaţia Germană a Industriei Auto (VDA).

Dimensiuni
Lungime: 3.840 mm; Lăţime: 1.735 mm; Înălţime: 1.495 mm (2WD) 1.520mm (4WD); Ampatament: 2.450 mm; Ecartament faţă/spate: 1.520 – 1.530 mm/1.520 – 1.535 mm”