Suzuki își extinde gama de modele hibrid și devine primul producător care comercializează doar modele hibrid 12V și 48V. Time to Hybrid! | | Suzuki

Logo

Suzuki își extinde gama de modele hibrid și devine primul producător care comercializează doar modele hibrid 12V și 48V. Time to Hybrid!

În conformitate cu planurile de a reduce și mai mult emisiile de CO2 și de a îmbunătăți consumul de combustibil în gama sa, Suzuki Romania anunță introducerea, începând cu luna martie 2020, a trei noi versiuni hibride cu sistem de 48 V Self-Charging, care vor include și unitatea pe benzină K14D Boosterjet.

Noul sistem hibrid va fi introdus pe modelele Vitara, SX4 S-Cross și Swift Sport, și promite emisii de CO2 cu 20% mai mici, mai mult cuplu motor și un consum (calculat la standardele WLTP) cu 15% mai bun. Aceste modele vor înlocui versiunile actuale care folosesc motorul 1.4 Boosterjet (K14C) cu transmisie manuală.

Cu principii de funcționare similare cu sistemul de 12 V Hybrid (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) – cu care Suzuki a deschis calea hibridizării în 2016 și care s-a regăsit pe modelele Ignis și Swift cu transmisie manuală – noul ansamblu propulsor hibrid de 48 V își păstrează calitatea de a fi ușor, toate componentelor sale cântărind mai puțin de 15 kilograme.

Noul – și mai puternicul – sistem hibrid Suzuki este alcătuit dintr-un acumulator litiu-ion de 48 V, un generator de pornire integrat (cunoscut ca ISG) și un convertizor 48 V-12 V (DC/DC) pentru a alimenta componentele care necesită o tensiune mai mică: luminile, sistemul audio sau cel de climatizare. ISG funcționează atât ca generator cât și ca demaror, este conectat la motor printr-o curea și asistă unitatea termică la demaraje, pentru mai mult cuplu motor: 235 Nm disponibili de la 2.000 rot/min.

Bateria Li-ion, compactă și de înaltă performanță, stochează energie electrică recuperată din decelerări și frânări și încorporează un sistem Start-Stop operat de ISG. Această baterie, alături de convertizorul DC/DC, este localizată sub scaunele din față, pentru o mai bună distribuție a maselor pe punți.

Un alt beneficiu al noului sistem hibrid de 48 V este introducerea unui relanti asistat electric atunci când ambreiajul nu este apăsat, iar turația motorului este de circa 1.000 rot/min. Această funcție înlocuiește, practic, injecția de combustibil cu puterea electrică în vederea susținerii relantiului motorului atunci când automobilul staționează, sau până la viteze de 16 km/h.

Noua gamă de modele Suzuki hibrid beneficiează de garanţia extinsă Suzuki 3+7* ani / 200.000 km (*pentru motor, transmisie, turbo și sistem hibrid).

Astfel, producatorul nipon este primul brand auto care începând cu martie 2020, comercializează doar modele hibrid 12V si 48V.

Mai multe detalii, dar și o listă completă de specificații privind noile modele hibrid vor fi anunțate la începutul lunii martie 2020.